نحوه شناسایی و نابودی کنه گیاه ( قسمت 2 از 2 )

در مقاله نحوه شناسایی و نابودی کنه گیاه ( قسمت 1 از 2 ) ما به انواع کنه هایی که ممکن است گیاه شما را بیمار کند پرداختیم. همچنین چند نکته اساسی برای پیشگیری و مبارزه با کنه را عنوان کردیم در این قسمت میخواهیم کمی در مورد راهکارهای بهتر و بیشتر صحبت کنیم.

پس این مقاله را از دست ندهید و آن را کامل بخوانید تا مشکل خود را بتوانید برطرف سازید.

گیاهان شما مورد حمله قرار می گیرند…

در حقیقت ، گیاهان شما برای زندگی خود می جنگند زیرا گیاهان  شما مشکل کنه دارند.

پس از خواندن قسمت اول این راهنما ، علائم را شناسایی کرده و متوجه می شوید که با یک مشکل آفت روبرو هستید.

حالا برای خلاص شدن از شر این موجودات چکار می کنید؟

و چگونه می خواهید از تکرار آن جلوگیری کنید؟

راههای پیشگیری از کنه

راههای پیشگیری از کنه گیاه…

همانطور که بارها و بارها می شنوید که ما می گوییم ” پیشگیری بهتر از درمان است” …

به همین دلیل بهترین کنترل وجود کنه برای گیاهان شما این است که از وقوع آن جلوگیری شود.

اول ، شما لازم است بر یک محیط رشد تمیز و استریل تمرکز کنید. این امر به ویژه اگر در داخل خانه گیاهتان را رشد می دهید بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که مقاله ما در مورد نحوه مبارزه با شایع ترین آفات و بیماریهای گیاهی را بخوانید زیرا حاوی نکات مهمی برای تمیز نگه داشتن اتاق کشت شما است. و در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد…

1- هرگونه ماده گیاهی مرده (مانند برگ) را در اسرع وقت تمیز کنید و آنها را به طور کامل از اتاق کشت خود بردارید و خارج کنید (فقط آنها را در سطل زباله در همان اتاق قرار ندهید، یا آنها را در جایی انباشته نکنید. – شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – لازم است که به کل از اتاق کشت شما خارج شوند) )

2- حیوانات خانگی و دیگر حیوانات (مانند گربه و سگ) را از اتاق رشد خود دور نگه دارید. آنها برگ ها را می ریزند و به راحتی می توانند حشرات و سایر آفات را وارد کنند.

3- تا جایی که ممکن است اتاق کشت خود را تمیز و استریل کنید. به طور کلی همه چیز را تمیز نگه دارید ، زمان مناسبی برای استریل کردن محیط شما است.

دومین موردی ک باید به آن توجه کنید این است که، محیط رشد ایده آل را برای گیاه حفظ کنید

خبر خوب در اینجا این است که محیط رشد ایده آل برای برداشت خوب ، محیط ایده آل برای کنترل کنه است…

1- از جریان هوا مناسب استفاده کنید
حرکت هوا نه تنها به گیاهان شما کمک می کند شاد بمانند و قوی تر شوند ، بلکه یک عامل بازدارنده عالی در برابر آفات مانند کنه ها است. برای باغهای سرپوشیده ، با هواگیری از بیرون ، حتماً از فیلتر استفاده کنید تا آفات از مجاری هوا وارد نشوند.

– شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – برای باغ های خارج از منزل ، سعی کنید منطقه ای که باد می وزد را برای رشد انتخاب کنید.

2- سطح دما و رطوبت خود را تحت کنترل نگه دارید.
به طور کلی ، کنه ها هوای گرم و خشک را دوست دارند. اما اگر شرایط مرطوب باشد، می توانید مشکلات آفت (یا بیماری) دیگری داشته باشید. بنابراین دما و رطوبت ایده آل را همراه با جریان هوا در اتاق رشد خود برای بهترین نتایج حفظ کنید.

3- قرنطینه گیاهان جدید
اگر از قلمه برای رشد استفاده می کنید، باید تمام قلمه های باغ های دیگر را به مدت یک هفته قرنطینه کنید. آنها را با میکروسکوپ بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلات آفت ندارند.

قبل از آوردن آنها به اتاق رشد گیاه تان ، مراقب باشید. اگر از دانه ها برای کشت گیاه تان استفاده می کنید، مشکلی ایجاد نمی کند.

حال بهتر است در مورد چگونگی مبارزه با کنه ها صحبت کنیم…

چرا ما می خواهیم بر کنترل کنه ها به روش های ارگانیک تمرکز کنیم…

از آنجا که اکثر مشتریان ما در حال رشد گیاهان ساخته شده برای مصرف انسان هستند ، بسیار مهم است که از سموم خطرناک یا روش های دیگری که در نهایت به کاربر نهایی آسیب می رساند ، استفاده نکنیم.- شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید –

اگر شما انواع دیگری از گیاهان را پرورش می دهید- شاید فقط برای تزئینات مانند گیاهان زینتی و تزئینی- در این صورت لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید ، اما این مورد برای گیاهانی که مردم مصرف می کنند بسیار مهم است.

هم چنین ، بسیاری از آفت کش ها می توانند میکروب های مفید و دیگر حشرات را از بین ببرند که می توانند به شما در مبارزه با آفات کمک کرده و به رشد و عملکرد بیشتر کمک کنند.

به همین دلیل ما دوست داریم هنگام مبارزه با کنه ها بر کنترل کنه با روش های ارگانیک تمرکز کنیم.

بنابراین در اینجا نقشه کامل نبرد برای از بین بردن کنه ها از همه نوع وجود دارد…

به جنگ با کنه ها برویم…

مرحله 1: شروع به کشتن کنه کنید!

بیایید در مورد راههای از بین بردن کنه صحبت کنیم…

آب اسیدی اسپری کنید:
اگر در فضای باز و اوتدور گیاه را کشت می کنید (یا می توانید این کار را در داخل خانه انجام دهید) ، ابتدا می توانید بسیاری از کنه ها را با آب اسپری کنید.- شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – برخی از تولیدکنندگان با استفاده از آب سرد و کاهش pH به 3-4 (برای اسیدی تر شدن آن) با استفاده از اسید سیتریک یا سرکه موفقیت بیشتری را گزارش کرده اند.

اسپری های مختلف حشره کش
شما می خواهید از سموم شیمیایی که در صورت تماس به محصولات نهایی شما آسیب می رسانند، اجتناب کنید. و ما نمی توانیم اثربخشی اسپری های خانگی مانند سیر و غیره را تأیید کنیم ، اما برخی از تولیدکنندگان نتایج خوبی را از اسپری های ارگانیک “آفت کش” که حاوی آزیدراختین (تنظیم کننده ضد تغذیه و رشد حشرات (IGR)) هستند ، گزارش کرده اند.

شکارچیان مفید
برخی از پرورش دهندگان با استفاده از موجودات شکارچی مفید مانند نماتدها که نوعی کرم هستند ، موفقیت خود را گزارش می دهند. این شکارچیان زنده را در محیط خود قرار دهید تا آنها بتوانند آفات را شکار کرده و بکشند. – شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید –

همچنین مهم است که برای پرورش دهندگان در فضای باز توجه داشته باشید که کفشدوزک ها قاتلان خوبی هستند و اگر می خواهید کنترل کنه طبیعی را تجربه کنید ، باید از دیدن آنها در باغ خود خوشحال باشید. همچنین ، این شکارچیان معمولاً به تنهایی برای از بین بردن مشکل کنه شما کافی نیستند ، اما در صورت نزدیک بودن به برداشت، استفاده از آفت کش ها نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نوارهای مخصوص کشتن آفات:
باید مراقب این موارد باشید. این نوارها بخارهایی را در داخل اتاق های رشد داخل خانه منتشر می کنند که کنه ها را از بین می برد. اما نمی توانید از آنها در یک اتاق رشد که به خانه یا محل زندگی شما متصل است استفاده کنید زیرا بخار برای انسان نیز سمی است.

روغن چریش:
این یک داروی طبیعی است که در برابر کنه ها بسیار موثر است ، اما به انسان ها ، حیوانات یا بیشتر حشرات خوب مانند زنبورها ، کفشدوزک ها ، زنبورهای شکارچی و غیره که در باغ خارج از خانه می خواهید آسیب نمی رساند.

– شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – داخل خانه هم خوب است برای اسپری یکنواخت تمام برگها با این محصول بسیار عالی است. در صورت نزدیک بودن به برداشت مطمئن شوید که  اسپری را جوانه های خود را نزدیک نکنید تا طعم آنها را تغییر ندهید.

یکی دیگر از راههای غیر سمی برای محافظت از گیاهان شما-قبل از هجوم-استفاده از پوست کرگدن است-یک محصول محلول پاشی سیلیکات پتاسیم که اساساً یک زره روی گیاهان شما قرار می دهد (محافظت در برابر آفات و بیماریها). به عنوان یک امتیاز ، غدد رزینی را نیز به حداکثر می رساند.

کاری که می خواهید انجام دهید این است که ، همانطور که گفتیم ، در صورت امکان ابتدا گیاهان خود را با آب اسپری کنید. – شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – تنها فشار اسپری می تواند تعداد زیادی کنه را از بین ببرد.

سپس ، می خواهید یکی از گزینه های حشره کش را انتخاب کرده و از آن برای از بین بردن همه کنه هایی که پیدا می کنید استفاده کنید. آن را روی تمام گیاهان خود اسپری کنید ، و مطمئن شوید که قسمت زیرین برگ ها را اسپری میکنید ، زیرا این جایی است که کنه ها دوست دارند پنهان شوند.

همچنین مطمئن شوید که سایر مناطق اطراف گیاهان خود را نیز اسپری می کنید. شما نمی خواهید کنه ها در اتاق رشد شما پنهان شده و بعداً به گیاهان شما راه پیدا کنند.

کنه

مرحله 2: دوباره انجام دهید ، 2-3 روز بعد…

در اینجا موضوع در مورد کنه ها وجود دارد…

به دلیل برنامه تولید مثل ، آنها بسیار سریع تکثیر می شوند. و به دلایل دیگر ، یک بار کشتن آنها مشکلی را از بین نمی برد.

دیگه چی؟
آنها به طور کلی در برابر هر روشی که برای کشتن آنها استفاده می کنید “مقاوم” می شوند.

در واقع ، بسیاری از پرورش دهندگان به شوخی می گویند که اگر آنها را نکشید ، کنه ها به “ارتش زامبی” تبدیل می شوند ،- شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید – زیرا کشتن آنها سخت تر می شود.

به همین دلیل است که پس از اولین مبارزه خود با کنه ها ، می خواهید روش دیگری را از لیست روش های کشتن آنها انتخاب کرده و دوباره به آن بپردازید.- شما این مطالب را از دیجی فارمر میخوانید –

به یاد داشته باشید ، از حشره کش ها برای اسپری کردن کل اتاق رشد خود استفاده کنید – نه فقط گیاهان – زیرا می خواهید مطمئن شوید که کنه ها را در هر کجا که در اتاق رشد شما پنهان شده اند ، می کشید.

مرحله 3: محض احتیاط باید یکبار دیگر این کار را تکرار کنید…

کار از محکم کاری عیب نمی کند.

اجماع عمومی این است که احتمالاً می توانید با استفاده از روش نابودسازی خود در 2 مرحله اول تمام کنه های زنده را از بین ببرید.

مشکل این است که برخی از گونه های کنه می توانند روزها یا حتی هفته ها طول بکشد تا در آینده به گیاهان شما حمله کنند!

به همین دلیل ایده خوبی است که از این قانون کلی استفاده کنید: اگر فکر می کنید همه آنها را کشته اید ، چند روز صبر کنید و یکبار دیگر این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید همه کنه ها از بین رفته اند.

مرحله 4: قدم آخر! بازگشت به حالت پیشگیری…

هنگامی که تمام تلاش خود را به کار گرفتید تا مطمئن شوید که هر گونه کنه در باغ خود را از بین برده اید ، باید دوباره به اولین کاری که باید برای کنترل کنه انجام دهید بازگردید: پیشگیری!

به عبارت دیگر ، شما می خواهید تمام مراحل زیر را در “نحوه جلوگیری از کنه ها” در ابتدای این مقاله دنبال کنید.

اگر اولین آلودگی را با موفقیت ریشه کن کرده اید ، پس با توجه بیشتر به پیشگیری پس از آن ، می توانید امیدوار باشید که بدون هیچ مشکلی ، آن را تا یک محصول عالی برسانید!

امیدواریم از خواندن از مقاله لذت برده باشید. لطفا هر گونه سوال را زیر همین پست کامنت کنید تا کارشناسان دیجی فارمر به سوالات شما پاسخ دهند. با تشکر از همراهی شما.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *