نحوه شناسایی و نابودی کنه گیاه ( قسمت 1 از 2 )

 اگر قصد دارید گیاهان را پرورش دهید ، متأسفانه با آفاتی مانند حشرات و کنه گیاه برخورد خواهید کرد!

که بخشی جدا نشدنی و چالشی برای پرورش دهندگان گیاه می باشد.

اما خبر خوب این است که میتوانید با حشرات گیاه مبارزه کرده و آنها را از بین ببرید.

در قسمت اول این مقاله به مطالب زیادی اشاره خواهیم کرد.عبارتند از: …

  1. کنه گیاه چیست و چرا کنه های گیاهی مشکل بزرگی محسوب می شوند؟
  2. راهنمای کامل شناسایی انواع مختلف کنه گیاهی
  3. چگونه می توان کنه گیاه را قبل از نابود شدن محیط کشت و گیاهان تشخیص داد؟
  4. چند نکته ساده اما کاربردی برای مقاوم سازی باغ خود در مقابل با کنه

امروز مطالب زیادی را پوشش خواهیم داد پس بهتره که شروع کنیم…!

 

کنه گیاه چیست و چرا کنه های گیاهی مشکل بزرگی محسوب می شوند؟

خانواده کنه ها ارتباط نزدیکی با کنه ها و حتی مربوط به عنکبوت را دارند.

انواع مختلفی از حشرات و کنه وجود دارد ، برخی از آنها رایج تر از بقیه هستند…

این راهنمای کوتاه می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که با چه نوع آلودگی روبرو هستید. حتی بهتر از این ، امیدوارم قبل از این که مشکلی داشته باشید این را بخوانید و به شما این ایده را بدهد که باید مراقب چه علائمی باشید؟…

1. عنکبوت ها

این حشرات ریز کوچک (کمتر از 1 میلی متر طول) شایع ترین (و منفورترین) از همه آفات گلخانه های ایندور و گرین هوس هستند. آنها در واقع آراکنیدهای کوچکی هستند و به دلیل اندازه کوچک آنها ممکن است متوجه آنها نشوید تا زمانی که به گیاهان شما آسیب جدی وارد کنند.

دو راه مطمئن برای تشخیص آلودگی وجود دارد:

یکی ، به دنبال تار عنکبوت توری باشید.

شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید. دو ، یک دستمال کاغذی بردارید و به آرامی قسمت زیرین برگها را پاک کنید – اگر با رگه هایی از خون کنه عنکبوت مواجه شدید – مطمئن باشد که گیاه شما عنکبوت دارد.

 

 

 

 

 

کنه گیاه

2. کته پهن

آنقدر کوچک هستند که دیدن آنها با چشم غیرمسلح غیرممکن است ، و هنوز هم دیدن آنها با میکروسکوپ بسیار دشوار است. کنه های پهن در دمای بین 20 تا 25 درجه سلسیوس رشد می کنند و به سرعت پخش می شوند و طی دو تا سه روز از تخم بیرون می آیند و هر ماده می تواند 40-50 تخم تولید کند.

کنه های پهن هورمون رشد سمی را به گیاه تزریق می کنند که باعث کندی و تحریف رشد گیاه می شود.شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید. به دنبال برگهایی بگردید که لبه های آنها طوری باشد که گویی گیاه شما از استرس گرمایی رنج می برد – و گیاه شما حتی می تواند ظاهری براق و شبیه برگهای پلاستیکی تقلبی به خود بگیرد. در نهایت ، این برگها زرد یا برنزی می شوند و سپس از بین می روند و می میرند.

 

3-کنه ریز حنایی رنگ

بر خلاف کنه های عنکبوتی ، اینها هیچ گونه تار عنکبوتی تولید نمیکنند. معمولاً آسیب قابل مشاهده به گیاه شما ، مانند حشرات پهن، به راحتی قابل تشخیص نمی باشد و اولین نشانه های آلودگی است.

برخلاف بیشتر انواع حشرات و کنه ها ، آنها فقط دو جفت پا دارند.شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید. آنها از پایین گیاه شروع می کنند و سپس به سمت بالا حرکت می کنند ، بنابراین هر جایی که گیاه استرس با استرس مواجه شد را با میکروسکوپ حداقل با قدرت 14 برابر از قسمت های پایین به بالا نگاه کنید.

 

 

 

 

کنه گیاه Cyclamen

4. کنه Cyclamen

شباهت زیادی به کنه های پهن دارد. طول آنها کمتر از 0.2 میلی متر است و می تواند بی رنگ تا سبز یا قهوه ای باشد. آنها 8 پا دارند. کنه های سیکلامن نر دارای یک پنجه بسیار قوی هستند که در انتهای هر پای چهارم آن ها قرار دارد.

آنها از نور اجتناب می کنند و رطوبت زیاد و دمای 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهند. شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید.مانند حشره عنکبوت ، آنها با مکیدن از سلولهای گیاهان شما تغذیه می کنند. تغذیه آنها باعث توقف رشد می شود و برگها به طور کلی به سمت بالا جمع می شوند. برگها سفت و شکننده می شوند و گلها تغییر شکل داده یا کم می شوند.

 

 

 

حالا که می دانید کنه ها چیست ، بیایید بیشتر در موردشان صحبت کنیم…

چه عواملی باعث بروز مشکلات کنه گیاه می شود؟

بسیاری از موارد می توانند باعث ایجاد آفات گیاهی مانند کنه ها شوند ، اما اساساً این تنها بخشی از رشد گیاه شما است.

حتی اگر در یک اتاق رشد کاملا بسته در داخل خانه گیاه خود را پرورش دهید، این آفات همچنان می توانند وارد اتاق کشت شما شوند.

پیشگیری بهتر از درمان

بنابراین با استفاده از نکات موجود در این مقاله ، برخی اقدامات عقلانی را برای مبارزه با بیماریهای گیاهی و آفات انجام دهید.

به طور خلاصه ، تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق رشد شما حداقل می تواند به شما در کنترل اتاق رشد کمک کند و شناسایی آفات هنگام حمله آنها را آسان تر می کند.شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید.

این به شما کمک می کند که اتاق رشد خود را – اگر در داخل خانه پرورش می دهید – به عنوان یک اتاق پزشکی در نظر بگیرید که برای جلوگیری از آلودگی و کنه گیاه ناخواسته باید تا حد ممکن تمیز نگه داشته شود.

اگر در فضای باز یا به صورت اوتدور گیاه خود را پرورش می دهید ، کار بسیار سخت تر خواهد شد زیرا کنه ها معمولاً در خاک وجود دارند…

چگونه می توان مشکل کنه گیاه را قبل از اینکه گیاهان شما را خراب کنند ، نابود کرد …

یکی از کلیدهای نجات گیاهان شما از کنه های گیاهی (و سایر آفات) این است که سریع عمل کنید.

به عبارت دیگر ، هرچه زودتر تشخیص دهید که با جستجوی فعالانه کنه ها وحشرات برای گیاه شما باعث بروز علایم ،یادچار عفونت شده ، سریع تر می توانید با آن ها مبارزه کنید در غیر این صورت آسیب کمتری به کنه ها وارد می شود.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد:

فقط تصور نکنید که گیاهان شما از کمبود مواد مغذی یا سایر مشکلات رایج در رشد گیاه رنج می برند.

به عنوان مثال ، کنه های عنکبوتی که یکی از انواع کنه گیاه می باشد شروع به آسیب رساندن به گیاه شما می کنند و باعث ایجاد لکه های زرد کمی در برگ های شما می شوند.

شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید.شما ممکن است این را با کمبود مواد مغذی اشتباه بگیرید و گیاهان خود را از نظر آفات بررسی نکنید!

هنگامی که تارهای این موجودات کوچک را می بینید ، به این معنی است که آنها مدتی است از گیاهان شما تغذیه می کنند و باعث آسیب می شوند.

بنابراین قانون شماره یک این است که هنگام مشاهده اشتباه در گیاهان خود ، آفات را رد نکنید.

شما لازم است یک میکروسکوپ دستی بگیرید و هر زمان که مشکلی از هر نوع روبرو می شوید گیاهان خود را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که این مشکل را به درستی شناسایی کرده اید.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید برخی از مشکلات تنش گیاهی را به عنوان کمبود مواد مغذی یا برخی دیگر از تشخیص های نادرست کنار بگذارید تنها برای این که بدانید وقتی گیاهان شما شروع به نابودی می کنند ، یک حمله جدی در محیط کشت شما وجود دارد!

چند نکته اساسی برای پیشگیری و مبارزه با کنه های گیاهی…

در صورت امکان در محیط های بدون خاک یا هیدروپونیک گیاه خود را پرورش دهید، زیرا می توانید شانس خود را برای مبارزه با این آفات مزاحم و تخریب کننده محصول تا حد زیادی کاهش دهید …

به این دلیل که آنها خاک را بیشتر ترجیح می دهند و به راحتی در این محیط رشد و تکثیر می یابند. به همین دلیل ، اگر در داخل خانه گیاه تان را پرورش می دهید، از یک محیط رشد استریل بدون خاک مانند بستر کشت کوکو به علاوه مخلوط پرلیت استفاده کنید. شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید.این به تنهایی به طور چشمگیری احتمال هجوم حشرات و کنه ها را کاهش می دهد.

بلافاصله مبارزه با آفات را شروع کنید :

اگر مشکل آفت یا هر یک از علائم کنه ها را شناسایی کرده اید ، منتظر نباشید! شما می خواهید در اسرع وقت با کنه های کوچک مبارزه کنید ، زیرا هرچه زودتر آنها را بگیرید ، آسیب کمتری می توانند به گیاهان گرانبهای شما وارد کنند.

اتاق رشد خود را قرنطینه کنید!

اگر در داخل خانه و به صورت ایندور پرورش می دهید، داشتن یک قسمت “قرنطینه” قبل از ورود به اتاق رشد واقعی مفید است ، جایی که می توانید کفش هایی را که ممکن است روی آنها خاک داشته باشد از بیرون ، لباس و غیره یا هر چیز دیگری که ممکن است به شما اجازه دهد گیاه را دچار افت و بیماری یا کنه گیاه کنید ، بردارید تا به طور تصادفی آفات را وارد اتاق رشد خود نکنید. شما این مطالب را از دیجی فارمر می خوانید. ایده اینجا این است که شما می خواهید اتاق رشد واقعی خود را تا حد ممکن “استریل” نگه دارید.

بنابراین اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز مشکل انجام دهید ، اما اگر فکر می کنید به هر حال ممکن است گیاه شما کنه داشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟

با ما همراه باشید…

در قسمت 2 این سری ما به شما نحوه کنترل و ریشه کن کردن کنه های گیاهی را از اتاق رشد خود نشان خواهیم داد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *